lördag 6 oktober 2012

Nytt skit från skivmässa, Trash Palace osv.

Här är senaste 1½ veckans nyinkommet till samlingen. En beställning från Blood Harvest (Rodde packar skivor som en kung!), en del skivor från Trash Palace och en del från skivmässan i Solna förra lördan. Var faktiskt väldigt länge sen jag var på mässan enkom för att bläddra så det var ju trevligt. Hittade faktiskt mer än jag trodde på mässan till rätt bra priser också och det har ju inte varit en vanlighet de senaste åren.



Off! - s/t LP (Gillade First Four EP´s som fan, denna satte sig inte alls direkt som jag trodde. Men jag är övertygad att Keith Morris och grabbarna vinner över mig på deras sida snart.)

Kriegshög - s/t LP (Total jävla distortionskross från Japan. Hittade på mässan av en slump.)

Second Wind - Security LP (Förbisett band från Washington D.C. Medlemmar från Minor Threat, Double-O, United Mutation och Youth Brigade. Låter lite som sista Minor Threat på sina ställen.)

Chaos UK/Extreme Noise Terror - Split LP (Inte så inlyssnad på något av banden men den här kan inte vara dålig tänkte jag och ropade in den på Tradera.)

Outlast - This Is LKPG Not Umeå 3LP (Har aldrig varit sådär Outlastfrälst som många andra i Sverige men helt klart ett bra band. Och denna diskografi är ett gediget jobb. Kan bli mastigt med tre LPn Outlast bara men man får ta det i partier.)

Within Range - s/t LP (Norsk hardcore med trummisen från Kafka Prosess. Lite annorlunda mot det klassiska stuket men fortfarande bra skit.)

Strebers - I Fädrens Spår LP (Relativt billigt mässfynd. Vägrar kalla denna period av Strebers för trallpunk. I mina öron är det hardcore med lite speciella influenser.)

Verbal Assault - Trial LP (Ännu ett band jag inte är så inlyssnad på. Har On i hyllan som jag fått nångång och inte lyssnat på förrns för nån månad sen och gillade. Förutfattade meningar antar jag, men skiten var ju bra så en tidigare skiva måste ju vara bättre tänkte jag.)


Ram - Lightbringer LP (Hört några gånger men den här var billig som aset så lika bra att testa. Går ju alltid att sälja om den inte duger.)

Testament - Live At Eindhoven MLP (En skiva jag brukade lyssna på när jag rotade igenom min brors samling som liten grabb. Liveskivor är ju inte så roliga, men denna har nostalgiskt värde.)

Corrupt - Slavestate Serenades LP (Inspelad 2007, men släppt för nån månad sen. Hård thrash metal från Arvika med medlemmar från Black Trip, Enforcer osv. Jävligt bra LP.)

Atheist - Piece Of Time LP (Ingen större koll på Atheist men det ska visst vara lite mer tekniskt än annat från 91, och det är ju egentligen inget plus. Men eftersom dessa karlar hette R.A.V.A.G.E. tidigare så blev jag nyfiken på hur denna låter. Relativt billig den med på mässan.)

Therion - Time Shall Tell MLP (Vinyldebuten från detta nutida överpretentiösa skitband. Här var det dock svensk death metal som gällde.)

Repugnant - Hecatomb MLP (Jag älskar Repugnant över många andra death metal-band Sverige producerat. Det här är en återpress på deras första MCD/12".)


Flesh Columns - Shweigew Vor Dem Sturm EP (Kanadensisk hardcore spelad av kids och släppt 84 på Touch & Go. Hälften knepiga låtar och hälften rakt på sak.)

Stengte Dører - Siste Reis EP (Sista EPn från detta gamla norska hardcoreband.)

Insurance Risk - Banned In OC EP (Turnevariant av första sjuan.)

Håvard I Vaskerommet - s/t EP (Ingen aning om vad detta är förutom att det ska vara norsk hardcore.)

Selvforakt - Merda EP (Ingen aning om detta heller men det är tydligen två norska medlemmar och två brasilianska. Kan bli intressant.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar