fredag 12 oktober 2012

Ultra Violent - Crime For Revenge EP



En fantastisk skiva av ett förbisett engelskt hardcoreband från 83. Fick denna av min bror för 1½ år sen och det har blivit en skiva jag kommer tillbaka till titt som tätt. Crime For Revenge är en oerhört smittsam bit med fantastisk refräng och övriga låtar går inte av för hackor de heller. Sångaren gick tydligen vidare till att sjunga i English Dogs med början på EPn To The Ends Of The Earth. Detta är den enda skivan bandet släppte och tydligen spelades en fjärde låt in under denna session men den har jag inte lyckats leta på. Det finns även en demo som spelades in innan denna skiva men den har jag ännu inte brytt mig om att leta på baserat på att jag läst att det ska vara mil ifrån dessa låtars briljans.

För övrigt måste jag få säga att MP3-bloggar utan texter om skivan de erbjuder gör mig irriterad. Vad är meningen egentligen? Pumpa ut så mycket skivor som möjligt för att få så många träffar på sin blogg som det bara går?

Skit samma, sug hem den här EPn och luta er tillbaka och njut av tre låtar fantastisk engelsk hardcore från 83.

Ultra Violent - Crime For Revenge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar