tisdag 25 januari 2011

Last Hope - Demo 2000




Jag köpte nog med all säkerhet denna demo i Linköping när jag åkte ner för att gå på en spelning på Malmengården. Spelade gjorde D.S.-13, E.T.A. som var på Sverige/Europa?-turné samt Hippie Crusher och Last Hope. Möjligtvis spelade nåt mer band men det har jag förträngt. Det var en av två gånger jag såg bandet med den sättning de har på den här demon, andra gången var på 44an med en massa andra band. Kalle Blom (Outlast) hanterar sången och jag måste nog säga att Last Hope aldrig var så bra som de var här. Jag tyckte den var fantastisk när det begav sig och jag tycker fortfarande detsamma. Är inte heller säker på att demon kom 2000 men den är inspelad då så jag körde på det. Från spelningen i Malmslätt kommer jag förutom banden ihåg att jag såg Tear It Up-sjuan första gången och att jag fick en E.T.A.-tröja som det hade blivit nåt strul med vid tryckningen.

Last Hope - Demo 2000

2 kommentarer:

  1. Spelade inte det där bandet som inte var Blame Luke fast med mer eller mindre samma medlemmar?

    SvaraRadera
  2. 2000 borde stämma. Jag köpte den i Stockholm när de spelade med Good Clean Fun i augusti det året.

    SvaraRadera