onsdag 5 januari 2011

Chopping Block - Grizzly Fetish EP



Chopping Block släppte denna EP 91 och det är ett under att den inte är mer uppskattad, men det kanske har med att det aldrig talats om den att göra. Nån i bandet var tydligen polare med grabbarna i Infest och det hörs ju ganska väl på denna EP även om det är en massa gitarrsolon här. Märkligt att inte Slap A Ham släppte denna pärla, istället fick bandet släppa den själva på sitt egna Blood Soaked Records. Bandet la av efter denna EP men spelade precis innan det in 14 låtar varav 13 av dem är osläppta. En av låtarna hamnade på samlingen America In Decline som Six Weeks släppte nån gång på 90-talet. Är det någon som har den samlingen får de gärna rippa Chopping Block-låten eller varför inte hela skivan och höra av sig till mig för jag hittar den då fan inte på intranätet.

Låt nummer 7 på den här rippen är helt störd så den funkar inte så jävla bra. Det är likadant på varje ställe jag laddat hem den ifrån så det får väl duga tills jag hittar nån bättre rip. Men gillar du Infest, No Comment, Crossed Out och de andra banden som gjorde bra snabb hardcore/power violence så se till att ladda hem den här.

Chopping Block - Grizzly Fetish

4 kommentarer:

  1. Påminner om andra Carnivore-plattan. Pärla!

    SvaraRadera
  2. Carnivore är ett sånt där band jag aldrig riktigt kollat upp av nån konstig anledning. Bra att jag blev påmind. Ska åtgärdas snarast.

    SvaraRadera
  3. Ja, det låter ju inte så HÄR. Men det är ngt med sången på de snabba partierna som verkligen gör att jag tänker på andra Carnivore. Sjuuuukt bra skiva, ”Retaliation”, för övrigt.

    SvaraRadera
  4. Jag talar inte svenska så jag använder den fruktansvärda Google Translator .... finns det något sätt du kan ladda upp här igen? Tack för din tid och jag reallywish jag förstod svenska så jag kunde helt uppskattar din webbplats ser bra ut.

    SvaraRadera