torsdag 1 augusti 2013

Hårda Tider - Scandinavian Hardcore Insanity



På lördag spelar Hårda Tider på Motala Hardcore Festival och ni som sett dem tidigare vet precis vilket jävla ös det kommer bli både på och nedanför scenen. När jag var i Austin var Peter så trevlig så han gav mig en promo på deras kommande LP och den har jag nu umgåtts med sen jag kom hem därifrån mer eller mindre varje dag. Funkar ypperligt på cykelturen till och från jobbet kan jag lova. Nu ska inte detta bli en regelrätt recension, men jag kan säga så mycket att ni som gillar den första låten på skivan, vilken de även lagt upp på sin bandcamp, inte kommer bli besvikna på resten av materialet. Ska jag beskriva skivan med några få ord så skulle jag nog välja riffest, ös och känsla. Det finns så mycket sjyssta riff här, och det konstanta drivet får en att vilja peka med fingret, hytta med näven och stampa med foten. Salomon från Night Fever gästar i en låt och den rösten är ju inte att leka med. Har fortfarande svårt för blandningen av svenska och engelska som genomsyrar texterna men i sammanhanget är det endast en petitess. Skivan släpps av La Familia nu i augusti om allt går som det ska och Peter berättade att det kommer bli en riktigt fet utgåva. Ni som ska till Motala på lördag får hoppas att de spelar en eller två låtar från den här skivan så att ni också får höra vad jag fått höra. Och ni som inte sett dem och ska dit, bered er på en riktigt grym konsertupplevelse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar