torsdag 7 februari 2013

XaXaXa - Siromasni I Bogati LP (Gaphals)



XaXaXa härstammar från Makedonien och jag ska inte sticka under stol med att min kunskap om band därifrån är speciellt stor men genom Gaphals och Damage´s försorg så har jag nu koll på två av dem. Skönt att se att punken lever och frodas även i Makedonien.

Det band jag återkommer till att tänka på genom hela skivans gång är Hüsker Dü fast med en lite rivigare röst. Musiken och melodierna sitter som en smäck från början och även om det tog ett tag för mig att vänja mig vid sången så känns den väldigt passande till slut. Vid vissa tillfällen dyker det även upp vissa fragment jag associerar med Revolution Summer-eran i Washington D.C. Uppfriskande att höra även om jag måste vara på rätt humör för att lyssna på detta. Men för en kväll efter jobbet som denna så passar det perfekt när man bara vill varva ner och slappna av.

Skivan köper ni och lyssnar på hos Gaphals

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar