fredag 15 februari 2013

Liv Slakt & Maskin - Raspig Rockmusik EP (Den Magiska Cirkeln)



Jag ska säga direkt att jag inte är ett fan av tidig svensk punk. Det må vara att den mesta tidiga punken låter så sjukt amatörmässigt men ändå med en pissig attityd som man förvviso gillar vissa band. Med det sagt så är det ungefär det Liv Slakt & Maskin spelar, punk på svenska som det lät i slutet av 70- början av 80-talet. Och de gör det bra, lite för bra kanske eftersom jag är en snubbe som förespråkar forta puckar när det gäller punk. Kyrkans Makt dominerar A-sidan med sin enkla men otroligt träffande text. När jag först kollade på textbladet trodde jag grabbarna skrivit en hel text, strukit över all överflödig text och bara kört på två rader. Jag förväntade mig Skitslickers men fick något lite lugnare. På B-sidan får jag mer fart och mer ös. Enkla men medryckande riff och en bra melodi är ofta allt man behöver för att undertecknad ska stampa med foten och andra låten går i samma spår. B-sidan är fan svinbra, A-sidan helt okej. Jag ger det tre kirubåtar av fem och vill höra mer av b-sidans låtsnickeri i framtiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar