fredag 22 februari 2013

Pusrad - Dömd 12" (Gaphals)


Kan säga direkt att jag har haft svårt för att recensera denna rackare. Inte för att det på nåt sätt är dåligt utan för att man måste vara på helspänn konstant för att hänga med i de korta låtarna. Vi snackar 35 sekunder som längsta låt, vilket även är skivans lugnaste låt. Det är egentligen ett konststycke att ändå få till så klämmiga bitar på så kort stund som låtarna varar. I och med den korta låtlängden så förstår man kanske att det är snabba puckar som gäller, men Packes sång ger det även en melodisk touch vilket särkiljer dem en del från andra band. Det här är liksom ingen skiva man väljer ut en eller ett par låtar ifrån, det här är en skiva man spelar rakt av och det enda minuset med det är ju att det blir ett jävla spring till skivsvarven. För er som inte vet så spelade dessa två herrar i Raped Teenagers, och varför jag tar upp det är att det hörs rätt väl. Enda skillnaden är att Pusrad gör det så många gånger bättre. Det är som att de trimmat bort allt nonsens, jag tyckte RT kunde vara lite väl spexiga ibland, och bara kört på med snabb, melodisk stop and go hardcore. Låtar behöver ju inte vara längre om man inte har mer att säga. För övrigt är texterna stundtals briljanta, eller vad sägs om: "Jag kommer aldrig till skott, men jag är jävligt bra på att dra en nitlott!" eller "Lever i ständig skräck, Bor jämte Barsebäck".

Skivan köper du av Gaphals

Du kan även lyssna på skivan på Pusrads bandcamp eller på Gaphals bandcamp och kom ihåg kids, gillar ni det ni hör så köp skivan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar