lördag 29 december 2012

Två nya svenska band på ingång

D.A.Ö., eller Det Allseende Ögat om du så vill, heter ett nytt band med Modde (Nitad), Affe (Undergång, Obnoxious Youth), Jakob (Agent Attitude) och Linkan (Herätys, Institution osv.). När jag frågade Linkan om hur det kommer låta så svarade han "Svensk hardcorepunk. Typ snabb gammal hardcore" och det låter ju lovande må jag säga. Det är ju lite av ett all star-band det här så man blir ju minst sagt nyfiken på hur det kommer låta. Det känns dock inte som att man behöver oroa sig. Inspelning i januari har jag hört och om det sen kommer på vinyl eller som en demo får vi se.

Rats of Reality kommer från Uppsala och låter enligt egen utsago som Los Angeles '80. Har faktiskt ingen mer info om detta band men jag ser fram emot att få höra skiten när och om inspelning blir gjord. Bandmedlemmar får gärna maila mer info så redigerar jag denna text.

Dessa band spelar även tillsammans den 18:e januari i Uppsala. Kika på Facebookeventet för spelningen om ni känner er peppade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar