lördag 8 december 2012

In vinyl we trust, inc.

Det har dykit in en hel del godsaker till samlingen på senaste tiden. Egna inköp, julklappar från brorsan och recensionsex. Det är så fint att man blir lite blödig.



Final Conflict - Ashes To Ashes LP (Fantastiskt bra skiva. Har velat ha denna i flera år men alltid glömt bort inköpet. Nu slog jag till och fy satan vilken skiva det är.)

Sons Of Ishmael - Pariah Martyr Demands A Sacrifice LP (Snabb hardcore från Kanada. Inte lika bra som den länkade Hayseed Hardcore EPn, men jävligt bra ändå.)

Negative Gain - Back From The Dead LP (Kanadensisk snabb hardcore med vad jag tycker en liten crossoverådra. Släppt på Pusmort.)

Utanförskapet - Vildhjärta LP (Nytt band från forna Uncurbedmedlemmar. Recension kommer. Låtar finns att avnjuta några inlägg ner.)

Damage - Weapons Of Mass Destruction LP (Melodisk hardcore från Linköping. Recension kommer.)

Motörhead - Overkill LP (Kan knappast kalla mig ett Motörheadfan men den här skivan är grymt bra.)



Death Side - Wasted Dream LP (Ett av mina absoluta favorithardcoreband. Drivet som de gamla japanska banden hade i sin musik går inte att finna nån annanstans.)

Gauze - Fuckheads LP (Första Gauze, och vilken jävla skiva sen. Vissa japanska band gjorde/gör allt rätt!)

G.I.S.M. - Detestation LP (Ett av de mest originella hardband som funnits. En milstolpe inom hardcorepunk.)

G.I.S.M. - M.A.N. LP (Andra skivan som kom några år efter debuten. Mycket mer metal och mer noise.)

Desperat/Deathraid - Split LP (Åke är gud och Jay är kronprins. En splitskiva som jag gillar båda sidor på är fan inte vanligt. Inköp av resterande Deathraidskivor kommer. Har slöat i flera år nu.)

Desperat - Hardcore Deluxe 12" (Tror ni mig inte om Åke ovan så lyssna på riffet i denna låt. Låten är från splitten med Giftgasattack men satan vilka riff han skriver!)



Judas Priest - Painkiller LP (Har tre skivor med Judas, denna är lätt den bästa och den kom så sent i karriären som 90. Låten jag länkar är sjukt bra!)

Carcass - Reek Of Putrefaction LP (Inte i närheten av Symphonies Of Sickness, men den har sina stunder. Ändå en av få grindskivor man behöver.)

Deathrow - Raging Steel LP (Hade faktiskt aldrig hört innan jag köpte. Habil Thrash Metal från Tyskland borgar ju för kvalitet.)

Condor - Fenriz Band Of The Week 12" (Fick denna av brorsan och har inte hunnit lyssnat än. Av klippet att döma låter det som rå Thrash/black, vilket alltid är bra.)

Chakal - The Man Is His Own Jackal LP (Andra skivan från brasilianska Chakal. Första är bättre, men denna är fan inte dålig den heller)

Cadaver - Hallucinating Anxiety LP (Gammal döds från Norge smakar inte fel. Släppt på Carcassgubbarnas bolag.)



G-Anx/Filthy Christians - Split EP (G-Anx är ett av sveriges bästa hardcoreband nånsin. Så är det bara.)

Rövsvett - Ett Psykiskt Drama I 7 Akter EP (Tidiga Rövsvett är så sinnesjukt bra!)

Raped Teenagers - Jag Gillar Blommor, Jag Gillar Träd, Jag Gillar Naturen Som Den Är EP (Har lite svårt för Raped Teenagers, men denna och första LPn är jävligt bra.)

War Of Destruction - Normalisering EP (Återförenings-EP av dessa danskjävlar. Låter det som första EPn är det grymt!)

Betongbarn - s/t EP (Norsk hardcore är aldrig fel. Hittade fan ingen länk till detta band.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar