torsdag 3 december 2009

Veckans inköp



Fått hem en hel del godsaker den senaste veckan.

Final Exit - Det Egentliga Västerbotten DLP + DVD
Har väntat på att dessa låtar ska finnas på vinyl i tolv år nu. Sjukt peppad och fint med en bonus-dvd även om jag inte är så intresserad annat än på fyllan att kolla på spelningar på TV:n.

Integrity - Systems Overload LP
Den här och den efterföljande tiotummaren Humanity Is The Devil är det enda som jag verkligen dyrkar med det här bandet. Ändå har jag aldrig fått tummen ur att köpa nån av dem, tills nu. Stenhårt och förbannat, precis som det ska vara.

Scream - Still Screaming LP
Gillar man tidig US hardcore ska man ju haft den här för länge sen men det är en sån där skiva som jag aldrig fått tag på fast man bjudit på auktioner och letat överallt efter. Traderainköp som gick billigare än jag räknat med så det var ju skönt.

Extortion - Terminal Cancer 7", Extortion/Rupture - Split 5", Extortion/Septic Surge - Split 7"
Detta är ett av två band som försöker låta som Infest och gör det bra. det andra är Think I Care på deras andra EP. Terminal Cancer EPn är dessutom inspelad i ett vardagsrum så att det ska låta så rått som möjligt. Ett av mina favoritband de senaste åren men jag lackar lite på att de ska släppa så förbannat mycket bara. Sansa er så jag hinner med.

Saknar lite skivor med dem så om det mot förmodan är någon som har dessa så hojta till: Control 7", Extortion/Agents of Abhorrence - Split 7", Extortion/Jed Whitey - Split 7"

Seein´ Red - Self Titled 7"
EP släppt för att fira att Seein´ Red har harvat hardcore i tjugo jävla år. Covers av holländska punk och hardcoreband som influerat herrarna i fråga. Släppt av Ronald/Way Back When precis som Extortion EPn och Vile Nation EPn.

Vile Nation - No Exit 7"
Snabb jävla renshardcore i gammal tappning. Vet inte om bandet finns fortfarande men det borde de göra.

5 kommentarer:

  1. Du, känner du och din skivdealande brorsa till den här snubben:

    Marc/Noise and distortion, fulcimo@scarlet.be
    marc janssens
    3665, as
    België

    http://stores.ebay.com/noiseanddistortion
    http://www.noiseanddistortion.com/

    1. Vad gav du för Scream?
    2. Byt Gauze till mig!
    3. Hoist a few måste släppas på vinyl. Fan vad bra.

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vem snubben är, bara att han släppt lite ditten och datten de senaste åren. Varför undrar herrn?

    1. 195:-. Eftersom folk är retards på Tradera trodde jag den skulle gå för 450:- eller nåt.
    2. Den står bra där den står.
    3. Ja, snarast!

    SvaraRadera
  3. för att det verkar som att han blåst mig på en ebayskiva. Betalade 15 oktober, fortfarande inget i posten. Han säger att han skickat, fått tillbaka å skickat igen och att jag skulle haft det för en vecka sedan. Nu svarar han ej på mail.

    SvaraRadera
  4. återpressar på Zmiv, Zyklome A/Moral Demolition, Electric Deads m fl.

    SvaraRadera