måndag 14 december 2009

Corrosion Of Conformity



Influerad av den förra Double Cross-pollen så rotade jag fram min tunna men ack så vackra COC-samling. De har ju lyckats med att ha ett av världens fulaste omslag samt det motsatta på en och samma skiva, dock olika pressar. Fattar inte riktigt vad de tänkte med förstapressen av Eye For An Eye men det skiter väl jag i så länge den står i min hylla. Man kan ju alltid vila ögonen på den fina röda skallen som är på omslaget till tredjepressen istället. Jävligt bra skiva i alla fall, men det känns som COC är lite underskattat bland dagens hardcore"kids". Jag får lite Void-vibbar av denna skiva och jag antar att det är den kaosiga ljudbilden som gör det.

Animosity dock, där har vi en jävla jordbävning till skiva. Jag älskar den här jäveln alltså. Inte så svårt att veta vilken jag röstade på i den ovan nämnda pollen kanske? Har inte heller så vackert omslag trots att det är Pushead som gjort det. Kids som får chockbånge av Municipal Waste borde göra sin läxa och kika in denna skiva. En garanterad influens till det bandet.

På 12" EPn Six Songs With Mike Singing sjunger basisten Mike Dean. En del återinspelade låtar från första LPn med på denna i inte lika råa versioner. Inget råviktigt att äga i diskografin kanske men helt klart en sjysst skiva.

Och ja just det. Jag saknar VA - No Core Bootleg LP, hade inte Busted Heads denna i distron? Vad fan tänkte jag då jag inte beställde den? VA - Why Are We Here 7" och Technocracy LPn. Sistnämnda kanske inte ligger högst bland mina prioriteringar men det är en helt okej skiva. Allt efter det kan ni lika gärna skippa.

Jag hade visst stickern kvar i förstpressen vilket jag kallt räknade med att den inte var. Har aldrig upptäckt det tidigare heller.



För mer COC-läsning: COC på Double Cross

1 kommentar:

  1. Japp, den sålde jag i distron. Otroligt svårsåld. Ingen ville ha den. Undrar om mina sista ex hamnade hos Kaj till slut?

    SvaraRadera