måndag 11 mars 2013

Acute - Satsujinyokoku 12″ (SMRT Records)


Acute går rakt på strupen på denna tolva som är ett vinylsläpp av en demo som kom förra året. Som vanligt med japansk hardcore är det ett satans driv i princip hela tiden och det är därför man går ner på knä och dyrkar inför många av de banden. Jag kan inte hjälpa att jag tänker på tidiga Gauze när jag lyssnar på det här. Det är mer ren hardcore i motsats till traditionell Burning Spirits hardcore som ofta har en del gitarrleads inbakat och jag tycker sånglevereansen påminner en hel del om Gauze. Acute bakar dock även in lite melodiska riff här och där som antingen adderar en ny dimension till det totala öset eller som i Deformity även lugnar ner det hela en smula för att sedan brista ut i det total öset igen. Basen är mixad högt vilket ger det hela lite extra tryck. Lägg därtill en hel hög med sjyssta gängkörer och du har en förbannat bra hardcoreskiva som jag råder dig att köpa så snabbt du ser den för annars sitter du där med skägget i brevlådan och undrar varför du var så jävla dum så du väntade. Jävligt fett konvulut, röd vinyl och en liten booklet som texthäfte.

SMRT har inte fått upp den på hemsidan än men mitt råd är att hålla utkik där eller på deras facebooksida för den här rykarn kommer gå snabbt, var så säker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar