fredag 24 augusti 2012

Din Skevf - Man Måste Vara Galen För Att Kunna Vara Normal 12" (Gaphals)

När jag recenserade Din Skevf´s EP efterlyste jag lite mer ståkuk gällande sången. I det stora hela gick min önskan till intet. Tycker fortfarande Oscar borde ta i lite mer och det gör han faktiskt i "Din Egen Broms", men tyvärr funkar inte den lite för snälla pratsången han uppvisar på de andra spåren för mig. Det är jävligt synd, för det finns jävligt många sjyssta riff och inte minst en sjysst ljudbild för att detta ska bli jävligt bra. Jag vill dock att det ska vara aningen snabbare, aningen skitigare och aningen hårdare sång.

Negativ kritik sagt, så tycker jag att detta är ett steg i rätt riktning gällande låtar, för de är riktigt bra. Det är bara sången jag vill ha mer i rätt riktning. Oscar måste släppa loss mer för jag vet att han kan göra det.


Texterna är som vanligt snorbra och underfundiga betraktelser av vårt nutida skitliv och jag finner mig leende rätt ofta när jag läser igenom dem. "Din Egen Broms" och avslutande "Börja Om" faller mig mest på läppen. Den sistnämnda med grymt ljud och grymt riff men tyvärr nåt slags korttidsjam på slutet. Till nästa skiva önskar jag mig än en gång lite hårdare sång.

Lyssna på Gaphals bandcamp för att bilda din egen uppfattning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar