tisdag 6 mars 2012

Nya band och äldre band och alla band.

Vilken rubriksättare man är alltså!

Suffer The Pain från Västerås har precis släppt sin demo i kassettformat. Finns även på deras bandcamp i sin fullo. Strålande metalpunk med risigt ljud (det där är en komplimang alltså). Fyra egna kompositioner samt en Roky Erikson-cover. Fan, jag gillar det här som fan alltså. Death Metal, hardcore, Black Metal, det finns lite av varje inbakat och tillsammans blir det helt strålande. Ladda hem låtarna via deras bandcamp eller se hellre till att ni köper en kassett av grabbarna. Så bra är det så det inte räcker med några jävla filer. Vem vill höra mangel på mp3? Det ska vara knastrig vinyl, det ska vara ett ruttet TDK!

Suffer The Pain Bandcamp

Fukushima heter ett relativt nytt band från Umeå. De har gjort en inspelning som jag fått ta del av som låter riktigt sjysst. Till större delen rockig midtempohardcore även fast de sista två låtarna går i ett snabbare tempo. Sista låten får nog ta och bli min favorit på inspåelningen. Den Magiska Cirkeln ska tydligen släppa inspelning som en EP framöver så håll utkik efter den. Två av låtarna finns på bandets bandcamp om ni vill lyssna.

Fukishima Bandcamp

Mourningwood har slängt upp en pre-order på Nitads kommande LP/CD betitlad Rastlös och Vild. De har slängt upp en låt från skivan på sin hemsida och det låter lovande. Pre-order kommer läggas från mitt håll.

Jag kan ju möjligen vara Sveriges segaste karljävel ibland. I somras skickade Joel demon med Mentally Axed till mig. Lyssnade lite och skulle skriva om den men det föll i glömska. Nu när jag försökte göra en smidig skattjakt efter CDn hittar jag den inte. Jaja, den ligger på nåt bra ställe här hemma iaf. Skit i det nu! Det manglas friskt över fyra spår och det låter lite Doom över det hela. Precis det alla andra har sagt men det stämmer ju för fan. Av titlarna att döma så är det väl inge vinnare i pk-lyrik direkt och det är ju ganska befriande. Prima mangel. Har ingen aning om det blir några nya låtar men nästa gång jag springer på Joel ska jag fråga honom. Hela demon finns på deras bandcamp.

Mentally Axed Bandcamp

Jealous Cowards bjuder på hela sin egensläppta fullängdare på deras bandcamp. Den finns även på Spotify. Amerikansk västkusthardcore från Malmö. Utförligare recension kommer när bloggförfattaren får tummen ur arslet. Och som alltid så uppmanar jag er till att köpa den fysiska produkten hellre än att sitta och runka framför ett par datahögtalare.

Jealous Cowards Bandcamp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar