måndag 18 juli 2011

Bandcamp

Sen myspace kukade ur så har ju en hel del band och bolag börjat använda sig av bloggar osv. men det allra bästa sättet att sprida sin musik på enligt mig är nog ändå bandcamp. Vissa bolag och band har snappat upp hur enkel denna sida är och jag tänkte länka lite här nedan. Kommentera gärna med andra band eller bolag så lägger jag till dem i inlägget. Dessa är bara de jag kom på just nu.

Grave Mistake Records: Här kan man lyssna på hela eller delar av de flesta skivor Grave Mistake har släppt. Government Warning, Wasted Time, The Ergs osv.

Tank Crimes: Samma gäller även för detta bolag som i länken ovan. Victims, Direct Control, Annihilation Time osv.

Night Birds: Har allt de släppt uppe samt en låt från kommande LPn.

Hårda Tider: Allt de släppt förutom demon finns att lyssna på.

Undergång: Hela förra EPn samt ett gäng låtar från den kommande LPn har du här.

Obnoxious Youth: En del låtar från LPn om ni inte orkar söka på bloggen efter hela skivan.

Guilty: Hela demon/EPn för den som inte orkar söka i bloggen efter den.

ACxDC: Finns en EP samt några låtar från en ny EP. Förstapris i sämsta bandnamn nånsin får de av mig med.

Beast: Debut-EPn ligger uppe.

My Rifle: Sångeren från Life´s Blood med medlemmar från Our Gang. Två låtar från kommande EP.

UX Vileheads: Lite blandade låtar.

Din Skevf: Två låtar inspelade i Juni.

Som sagt, kommentera gärna med fler länkar eller maila mig. Det står totalt still i skallen just nu men det här är bara en början. Hoppas fler band och labels följer efter för detta tillsammans med en sida på Facebook som pekar en i rätt riktning verkar vara det absolut smidigaste som finns. Band och labels kan ju även se detta som ett tips.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar