onsdag 18 juli 2012

I England säger de fuck off till återföreningar!



Ja, det är väl en sanning med modifikation. Men anledningen att jag satte det som rubrik är för att jag halkade in på Geriatric Unit och Violent Arrest igen som brukar hända lite då och då. Istället för att återförena sina gamla klassiska UKHC-band så valde dessa herrar istället att starta nya band vilket alla borde göra så kanske man kunde slippa denna återföreningsfarsot som härjat världen över de senaste fem-sex åren.

Geriatric Unit stoltserar med Steve och Kalv från Heresy som släppte en del godbitar på åttiotalet. De har hållit på runt sex år kanske och hunnit med att släppa tre fullängdare, två EP´s och en split EP. Helt klart värt att kolla upp om du gillar det Heresy gjorde och snabb hardcore i allmänhet. Senaste fullängdaren kom 2010 och jag vet inte om de fortfarande håller på eller inte.

Violent Arrest verkar ha nästan hela Ripcord i uppsättningen. Ripcord släppte en jävla massa grymt material på åttiotalet och Violent Arrest fortsätter göra detsamma tjugo år senare. Första skivan kom 2006 och senaste 2011 så det verkar som att de fortfarande harvar på.

Anledningen till inlägget är att jag för länge sen tröttnat på alla dessa satans återföreningar som jag i 95% av fallen är totalt ointresserad av. Jag kunde fan inte bry mig mindre om att Chain of Strength ska spela på Revelations 25-årsjubileum faktiskt. Tycker tvärtom de kunde skitit i det hela och låtit det vara som det blev. Jag ser grymt mycket upp till en man som Mike Judge som totalvägrar att återförena Judge än nån som vill befläcka det rykte de hade. Det finns ju dock återföreningar som blir grymt lyckade. Negative Approach, Gorilla Biscuits och Youth of Today ploppar upp i skallen. Men på det stora hela är det helt meningslöst och jag ser hellre att man startar nya band som de engelska herrarna ovan bestämde sig för.

Är ni intresserade av att lyssna på Geriatric Unit och Violent Arrest så finns det en hel del på Spotify att ta del av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar