tisdag 8 september 2009

Charged Dead Drunk/Aparat - Split 7"



Charged Dead Drunk hette från början bara Dead Drunk men la till Charged sen de fått reda på att det fanns ett annat band som hette Dead Drunk. De kom från Arboga och jag tror mig i alla fall ha bevittnat åtminstone två kaotiska spelningar med dessa herrar på Smedjan i Köping. Det här är nostalgi och det är ett jävla rens. Det är mäskfylla och idioti allt i ett. Det måste ju ha tagits några sorters rusmedel för att komma på en sån genial titel som FuckingCopBastardPig-Swine kan man tycka. Memfis och Granath har lirat/lirar i Anti-Bråjlers, Time Out, Motorbreath, Giftgasattack osv. För musikalisk referens kan ni ju tänka Lärm, fylla, dekadens och Rapt.

Aparat vet jag faktiskt inte ett skit om förutom att de var från Uppsala och släppte en till split va? De plöjer på och de gillade säkert att bli pissfulla på mäsk de med. Tror det kan vara feltaggat på Aparatsidan för det är en låt mer än vad låtlistan säger att det ska vara. Men det får duga.

Charged Dead Drunk/Aparat - Split

8 kommentarer:

  1. Deaddrunk är precis hur bra som helst. Älskar denna plattan! Såg dom live i Bollnäs och det slutade med ambulans för Granath...Har spektaklet på video. När jag intervjuade M-breath för nåra år sedan så varnade dom för ev nytt Deaddrunk material. Vill.Ha.Nu!

    SvaraRadera
  2. Dead Drunk är suveräna! Masken, lägg ut videon på bloggen!

    SvaraRadera
  3. ah! en kamrat till mig som gav ut skivan,. han har typ hälften liggandes på vinden så vitt jag vet.,Jäkligt bra i vilket fall
    /Anders Thurneman

    SvaraRadera
  4. Då har jag lust att komma i kontakt med den herren. Äger inte skivan själv utan lånade den och rippade skiten.

    SvaraRadera
  5. skulle vilja vet vilket år ungefär denna kom samt gärna mer info grupperna. skicka till min epost på musikprojektet.se. läser oftast inte bloggar.

    SvaraRadera
  6. skulle vilja vet vilket år ungefär denna kom samt gärna mer info grupperna. skicka till min epost på musikprojektet.se. läser oftast inte bloggar.

    SvaraRadera
  7. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera