fredag 14 augusti 2009

Neon Hearts - Regulations/Venus Eccentric



Neon Hearts bildades i Wolverhampton sommaren 1977 och släppte denna singel bara ett halvår därefter, i december 1977. Neon Hearts släppte i mitt tycke bara en enda riktigt bra skiva och det är denna singel, Regulations/Venus Eccentric, självsläppt 1977 i ett 8" fodral. Jävligt drygt att förvara den kan jag säga. Jag har ofta väldigt svårt för den mesta brittiska 77-punken men dessa två låtar är så catchiga så det går fan inte att motstå dem. Lite kuriosa är väl att Paul Raven spelade i detta band. Snubben gick vidare till Killing Joke, Prong och Ministry om det får er att gå igång, mig rör det dock inte i ryggen.

Ladda hem skiten och stuffa runt där hemma eller dra på den när ni super.

Dessa låtar är tagna från någon slags samlings-CD som jag aldrig ens sett.

http://www.mediafire.com/?jjmhkznomtt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar