tisdag 21 maj 2013

Mentally Axed - Third Demo


Mentally Axed har gått och blivit en trio i och med Johans intågande på trumpallen. Missade eller glömde bort att en andra demo hade gjorts så det var en trevlig överraskning att jag fick den här tredje demon av Joel för några veckor sen. Nu när de dessutom är tre pers i bandet förväntar jag mig att få se dem på en scen framöver. Nåväl, det känns som tempot har skruvats ner lite, alla låtar hålls ungefär på samma nivå. Sjyssta riff och Stefan visar prov på lite röstnyans mot sitt andra band. Det låter fortfarande som det glada nittiotalets crustband men i motsats till många av dem gillar jag det här, Mentally Axed har det där lilla extra. Riffet i Righteous Hypocrite får det till och med att svänga en del. Vet inte om bandet är slöa, för det känns som att inte så många har koll på dem, men de borde skicka ut denna demo till lite bolag ute i Europa för detta förtjänar att finnas på en sjua.

Ni kan lyssna på några låtar från denna demo och de tidigare på deras bandcamp. Jag föreslår att ni börjar med denna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar