fredag 1 oktober 2010

Kommande släpp från Dischord



I november släpper Dischord Dag Nasty - Dag With Shawn LPn och jag kan fan knappt vänta. Jag gillar Dag Nasty med Dave Smalley rätt mycket, men ärligt talat så tycker jag det blir lite för poppigt när jag hört demolåtarna med Shawn på sång. Ni som laddade hem mina US-hardcoresamlingar och hört Dag Nasty-låten där har även hört en av demolåtarna med Shawn på sång. Mycket råare röst och i mitt tycke mycket bättre. Shawn drog senare igång Swiz som stundtals var ett jävligt bra band även om de hade sina jävligt tråkiga stunder också.



Samma månad släpps även denna lilla pärla. Artificial Peace Complete Session, Nov '81 LP. Tre av dessa låtar hamnade på Flex Your Head, sen la bandet ner och blev sedermera Marginal Man. Merparten av dessa låtar har släppts som en split mellan AP och Marginal Man på världens ärligaste bolag Lost & Found, men nu kommer hela deras session på LP släppt på korrekt vis.




Sist men inte minst återsläpps Boycott Stabb med Government Issue. Dock med fördelen att det är hela deras session för den skivan som släpps. Sid A är Boycott Stabb och Sid B är outtakes som inte kom med på LPn på grund av att bandet bytt lineup och bara ville släppa de låtar som den dåvarande sättningen skrivit.

Mycket att se fram emot i november månad alltså. Och för er som inte gjort det än, precis som jag, köp Deadline CD´n. Sjukt bra skiva och det är jävligt synd att den inte återsläpptes på vinyl eftersom originalet går för en del pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar